زندگی ایده آل و سلامت ایران


20 غذایی که دشمن دیابت است

اگر مبتلا به دیابت هستید جالب است بدانید آنچه در دهان می‌گذارید، می‌تواند سبب بالارفتن یا پایین آمدن قندخونتان شود. در اینجا 20 نوع ماده غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند جلوی بالارفتن قندخونتان را بگیرد.
 

سیب اکثر متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند حتما در رژیم غذایی خود سیب را بگنجانید زیرا سیب کالری بسیار پایینی دارد و فیبر آن بسیار بالاست و جلوی گرسنگی را می‌گیرد. سیب همچنین دشمن کلسترول بد است و میزان قندخون را کاهش می‌دهد.

آواکات این میوه غنی از اسیدهای چرب مونوی غیراشباع است که سبب کند شدن هضم و پیشگیری از افزایش قندخون بعد از صرف غذا می‌شود.

 جو می‌توانید جو را جایگزین برنج سفید کنید تا میزان قندخونتان بعد از صرف غذا حدود 70 درصد کاهش یابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند. فیبرهای حلال جو هضم را کند کرده و سبب جذب تدریجی قند می‌شود.

سبزیجات فیبر حلال تمامی سبزیجات می‌تواند قندخون بالا را مهار کند. در ضمن سبزیجات غنی از پروتئین هستند و به راحتی می‌توان آنها را جایگزین گوشت قرمز کرد.

 گوشت گاو می‌توانید قسمت‌های کم چرب گوشت گاو را انتخاب کنید و یک‌چهارم بشقاب‌تان را در هر وعده غذایی به آن اختصاص دهید. رساندن به اندازه پروتئین به بدن باعث می‌شود مدت طولانی‌تری سیر بمانید و در صورت لاغر شدن حجم بافت ماهیچه‌ای‌تان کاهش نیابد. در ضمن مصرف پروتئین به افزایش متابولیسم کمک می‌کند.

میوه‌های گوشت‌دار دانه‌دار انواع میوه‌های گوشتی حاوی یک یا چند دانه که به رنگ‌های قرمز یا بنفش موجود است مانند انواع انگور حاوی ترکیبی طبیعی به نام آنتوسیانین هستند. محققان می‌گویند این دانه‌های رنگی می‌تواند سبب کاهش قندخون شده و در عین حال محرک تولید انسولین در بدن باشند.

 بروکلی بروکلی غنی از کروم بوده که در درازمدت نقشی اساسی و مهم برای تنظیم قندخون دارد.

هویج هویج یکی از منابع طبیعی غنی از بتاکاروتن است که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش داده و قندخون را تنظیم کند.

گوشت مرغ گوشت سینه مرغ در مقایسه با ران یا سایر قسمت‌ها چربی کمتری دارد. توصیه ما به شما این است که در هر شرایطی به هیچ عنوان پوست مرغ را به خاطر چربی بالایی که دارد نخورید.

تخم مرغ مطمئن باشید خوردن یک یا دو عدد تخم‌مرغ در روز کلسترول خونتان را بالا نمی‌برد و در عوض ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد.

 ماهی یکی از دلایل فوت مبتلایان به دیابت ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی است. مصرف یک یا دو بار ماهی در هفته می‌تواند این احتمال را حداقل 40 درصد کاهش دهد. از سوی دیگر اسیدهای چرب موجود در ماهی احتمال ابتلا به دیابت، مقاومت در برابر انسولین و التهاب را که از جمله فاکتورهای اصلی ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی است کاهش می‌دهد.

دانه کتان دانه‌های کتان غنی از پروتئین، فیبر، چربی‌های خوب از نوعی که در ماهی موجود است و منیزیم است. این مواد قندخون را تنظیم کرده و به سلول‌ها در جذب انسولین کمک می‌کنند.

شیر و ماست اینها مواد غذایی غنی از پروتئین و کلسیم هستند و می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. از سوی دیگر این مواد مقاومت در برابر انسولین را از بین می‌برند.

گردو گردو حاوی مقادیر بالایی فیبر و پروتئین بوده و سوخت کندی دارد که به تدریج به قند تبدیل می‌شود. از سوی دیگر غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است که برای سلامت مفیدند.

دانه‌ها تمامی انواع دانه‌ها غنی از چربی‌های خوب، پروتئین و فیبر هستند که می‌توانند قندخون را پایین نگه داشته و از ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی پیشگیری کنند. در ضمن این مواد منبع طبیعی استرول است که چربی خون را کاهش می‌دهد.

جوی دو سر جوی دوسر حاوی فیبرهای حلالی است که در آب محلول بوده و یک خمیر را تشکیل می‌دهد. مصرف آن باعث می‌شود بین آنزیم‌های هضم‌کننده در معده و مولکول‌های آمیدون غذا در یک سد چسبناک به وجود بیاید. در نتیجه دستگاه گوارش مدت طولانی‌تری غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدریج وارد خون می‌شوند.

روغن زیتون روغن زیتون طلای مایع نامیده می‌شود زیرا حاوی ترکیبات ضدالتهابی و قوی است که محققان آن را با آسپیرین مقایسه می‌کنند. افرادی که رژیم مدیترانه‌ای دارند و روغن زیتون، میوه و سبزیجات، غلات و گوشت کم‌چرب می‌خورند کمتر به دیابت و ناراحتی‌های قلبی و عروقی دچار می‌شوند. هر دوی این بیماری‌ها در پی التهاب در بدن به وجود می‌آیند. برخلاف کره، چربی خوب روغن زیتون سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نشده و حتی این مقاومت را کاهش می‌دهد. روغن زیتون همچنین کندکننده هضم غذا و واردشدن تدریجی قند به خون است.

 کره بادام زمینی تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف کره بادام زمینی می‌تواند اشتها را کور کرده و سبب سیری بیشتر فرد در مقایسه با زمانی شود که مواد قندی کم فیبر مصرف می‌کند. در ضمن کره بادام زمینی غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است که می‌تواند قندخون را تنظیم کند.

 نان سبوس‌دار مصرف زیاد نان سفید می‌تواند حساسیت بدن به انسولین را کاهش داده و سبب افزایش قندخون شود در صورتی که نان سبوس‌دار دقیقا برعکس عمل می‌کند.

سیب‌زمینی شیرین یک سیب‌زمینی شیرین که در اجاق کبابی شده 30 درصد کمتر از سیب‌زمینی معمولی قندخون را افزایش می‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌هایی است که 40 درصد آنها از نوع حلال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا می‌شوند. در ضمن سیب‌زمینی شیرین غنی از کاروتنویید و رنگ‌دانه‌های زرد و نارنجی است که به ارگانیسم‌ها اجازه عکس‌العمل در برابر انسولین را می‌دهد. سیب‌زمینی شیرین همچنین غنی از اسید کوروژنیک است. این ترکیب گیاهی طبیعی می‌تواند به کاهش مقاومت در برابر انسولین کمک کند

http://marshal-modern.ir/Archive/15909.aspx

صاف کردن موها خطرناک است

به تازگی مارک معروف مواد صاف‌کننده مو با عنوان Brazilian Blowout که افراد مشهوری همچون جنیفر آنیستون از آن استفاده می‌کنند به دلیل داشتن درصد بالایی از مواد شیمیایی سمی یعنی فرمالدهید مورد شکایت مقامات کانادایی قرار گرفته است

به دنبال اعتراض برخی آرایشگران از التهاب و حساسیت چشم و بینی و بروز مشکلات تنفسی یا ریزش مو بعد از استفاده با به کارگیری این محصول، آژانس سلامت کانادا تحقیقاتی انجام داد و متوجه وجود 12 درصد فرمالدهید در این محصول شد. فرمالدهید معمولا در محصولات آرایشی به عنوان نگهدارنده استفاده می‌شود ولی دوز آن پایین‌تر از 2/0 درصد است و اگر از این حد بالاتر رود سبب بروز حساسیت و حتی سرطان‌زایی در بلندمدت می‌شود. در ضمن لازم است آرایشگران حین استفاده از این مواد با وجود آنکه میزان فرمالدهید آن مجاز باشد از ماسک و دستکش استفاده کنند تا مضرات ناشی از آن تا حد ممکن کاهش یابد. 
 

http://marshal-modern.ir/Archive/15909.aspx

مصرف ذغال اخته موجب خروج باکتری‌ها از بدن می‌شود

http://marshal-modern.ir/Archive/15897.aspx

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف ذغال اخته موجب خروج باکتری‌ها از بدن می‌شود اما مصرف بیش از حد آن ‌می‌تواند، موجب کاهش آب و املاح بدن ‌شود.

مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: ذغال اخته سرشار از ویتامین Cاست و دارای قند فروکتوز و گلوکز کمی است.

وی گفت: پوست ذغال اخته تب‌بر ‌و در رفع اسهال مؤثر است، میوه آن اثر قابض دارد و مصرف آن در رفع اسهال و ورم معده بسیار مؤثر است. ذغال اخته از چسبیدن باکتری Ecoli به دیواره مجرای ادرار جلوگیری می‌کند و از ادرار دفع می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: ذغال اخته به خروج باکتری‌ها از بدن کمک می‌کند و از رشد، تکثیر باکتری و بروز عفونت جلوگیری می‌کند. آب ذغال اخته خواص ترمودینامیک باکتری‌ها در مجاری ادراری را تغییر می‌دهد و اجازه نمی‌دهد باکتری‌ها آن قدر به سلول‌ها نزدیک شوند که به آنها متصل شده و عفونت را آغاز کند.

صفوی افزود: آب ذغال اخته برای مبتلایان به سنگ‌های کلیه مؤثر است و اگر جنس سنگ‌های کلیه کلسیمی باشد، آب ذغال اخته در رفع آن اثر چشمگیری دارد‌.

وی اضافه کرد: پلی فنول‌های موجود در ذغال اخته موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود و برای سلامتی قلب مفید است.

صفوی افزود: ذغال اخته سرد است و مصرف بیش از اندازه آن موجب تهوع، اسهال، دل به هم خوردگی و سردرد می‌شود.

وی گفت: مصرف بیشت از حد ذغال اخته ‌می‌تواند، موجب کاهش آب و املاح بدن ‌‌شود و ممکن است موجب خونریزی معده و روده ‌شود. مصرف ذغال اخته ‌شسته نشده نیز ممکن است موجب بروز عفونت‌های استخوانی، هپاتیت و زردی شود.

http://marshal-modern.ir/Archive/15909.aspx

ناخن ها و سلامتی

http://marshal-modern.ir/Archive/15898.aspx

آیا می دانستید که ناخن های هر فرد می تواند بیانگر وضعیت کلی سلامت او باشد سفید شدن ناخن، زرد شدن آن و علائم دیگری که در ناخن ها ظاهر می شوند به چه معنی می توانند باشند؟ بروز هر گونه اختلال و تغییر رنگ و شکل ناخن ها ممکن است علامتی از یک بیماری در بدن شما باشد. خیلی از مشکلات کبدی و قلبی و ریوی می توانند علامتی روی ناخن ها از خود به جای بگذارند:
 

 ناخن های رنگ پریدهناخن های بسیار رنگ پریده بسیاری از اوقات به افزایش سن نسبت داده می شوند. اما می توانند نشانه بیماری های زیر نیز باشند:· کم خونی· نارسایی احتقانی قلب · دیابت · مشکلات کبدی · سو تغذیه

 ناخن های سفیداگر ناخن ها سفید شده اند و اطراف ناحیه سفید، یک حاشیه پر رنگ وجود دارد، می تواند نشان دهنده وجود مشکلات کبدی مانند هپاتیت باشد.

ناخن های زردیکی از شایع ترین دلایل زرد شدن ناخن ها، عفونت قارچی است. چنانچه عفونت قارچی پیشرفت کند باعث بلند شدن ناخن از بستر و ضخیم شدن و خورد شدن لبه های ناخن می شود. در بعضی موارد نادر، ناخن های زرد می تواند نشان دهنده بیماری های جدی تری مانند بیماری تیروئید پیشرفته و یا پسوریازیس باشند

. ناخن های متمایل به آبیناخن هایی که دارای ته رنگ آبی هستند، نشان دهنده این هستند که بدن به مقدار کافی اکسیژن دریافت نمی کند. در واقع این حالت می تواند نشان دهنده یک عفونت در ریه مانند پنومونیا باشد..

 ناخن های با سطح نا هموارچنانچه سطح ناخن نا هموار و نقطه نقطه و موجدار شده است، مینواند یکی از نشانه های اولیه پسوریازیس و یا التهاب مفاصل باشد. پسوریازیس یک مشکل پوستی است که در ??% از موارد از ناخن ها شروع می شود.

 ناخن های ترک دار و شکنندهناخن های خشک و شکننده که به دفعات ترک می خورند، می توانند نشان دهنده بیماری های تیروئید باشند. ناخن های شکننده و تر کدار با نما و ته رنگ زرد، نشان دهنده عفونت قارچی ناخن ها هستند.

 ناخن با حاشیه و پوست اطراف پف کردهاگر پوست اطراف ناخن، قرمز شده و پف کرده است، نشان دهنده این است که شیار اطراف ناخن دچار التهاب شده است. این حالت می تواند نشان دهنده بیماری لوپوس و یا سایر بیماری های بافت همبندی باشد.

 خطوط سیاه زیر ناخنبه ناخن هایی که دارای خطوط سیاه هستند بایستی به سرعت رسیدگی شود. این خطوط سیاه معمولا نشانه ملانوما(خطرناک ترین نوع سرطان پوست) هستند.

 تحلیل رفتن و کوتاه شدن ناخن هاگاز گرفتن ناخن ها ممکن است فقط یک عادت در بعضی افراد باشد، اما در بعضی موارد نشان دهنده اظطراب و استرس پایدار است که نیاز به مداخله پزشکی دارد. همچنین ممکن است نشانه اختلال روانی جبری-وسواسی باشد.در پایان اینکه که بسیاری از تغییرات ناخن ها بی خطر هستند اما ممکن است گاهی هم همراه با بیماری باشند. مثلا هر کسی که ناخن هایش سفید است به معنی ابتلای او به هپاتیت نیست. چنانچه از تغییرات ناخن خود نگرانید و آن را غیر طبیعی می دانید، با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید


http://marshal-modern.ir/Archive/15909.aspx

میان ‌وعده چه بخوریم؟

http://marshal-modern.ir/Archive/15899.aspx

شما روزی چند وعده غذا می‌خورید؟ چند وعده اصلی؟ چند میان‌ وعده؟

متخصصان تغذیه به ما توصیه می‌کنند علاوه بر سه وعده اصلی حتماً سه تا چهار میان‌وعده (جمعاً در حدود 500 تا 600 کیلوکالری) نیز در برنامه غذایی روزانه‌مان بگنجانیم:

یک میان‌وعده بین صبحانه و ناهار، دو میان‌وعده بین ناهار و شام و یک ‌وعده سبک هم بعد از شام؛

که البته این آخری به کسانی توصیه می‌شود که شام‌شان را تا ساعت 8 خورده‌اند...

توصیه دیگر، این است که هر چه از ساعات اولیه روز به سمت ساعات پایانی می‌روند، میان‌وعده‌ها باید کم‌کالری‌تر شوند. لابد این را می‌دانید که از نظر علم تغذیه، حذف وعده‌های غذایی، راه مناسبی برای کم کردن وزن نیست؛ بلکه باید کم‌کالری‌ترین‌ها اما مغذی‌ترین‌ خوراکی‌ها را برای هر وعده و میان‌وعده برگزید. با این پیش‌فرض، نگاهی به «پوستر» این هفته بیندازید و در میان‌وعده‌های خودتان تجدید نظری بکنید.

و اما نکته آخر: بهتر است گزینه‌هایی که برای میان‌وعده انتخاب می‌کنید، هم تازه باشند؛ هم تلفیق‌شده با چند ماده غذایی.

به این ترتیب، ارزش میان‌وعده‌تان چند برابر می‌شود. فراموش نکنید که اولویت با غذاهای کم‌نمک و کم‌چرب (البته از نوع چربی‌های اشباع مانند شیر و ماست کم‌چرب) است.

60 کیلو کالری انرژی

سیب 1 عدد

پرتقال 1 عدد

طالبی کوچک یک سوم

/ 1 نظر / 60 بازدید